HTML

swordsexpress

Az elkövetkező 6 hónapot Swords kicsiny városkájában, egy igazi kis porfészekben töltjük. Itteni élményeinket szeretnénk megosztani a nagyközönséggel. - nem is porfészek :P ( Sanyi)

Friss topikok

Linkblog

Vasárnap este

2008.10.19. 21:04 Lindala

Igen, sajnos már megint az van. Asszem, ez az a napszak amit a legjobban utálok, meg persze a hétfő reggelt. Ilyenkor tudod, hogy mindjárt kezdődik újra a mókuskerék, és nem mondhatsz nemet. Mondom ezt azok után, hogy két és fél hónapig nem dolgoztam, és csak az elmúlt hetet töltöttem folyamatos munkával. Hát pont ezért! Elszoktam tőle. Na de mesélek már róla egy kicsit, mert többen követelték, hogy írjam már meg, mit is csinálok. Bár ezt már korábban is felvázoltam. Elvileg heti 30 órára vagyok  felvéve, de az elmúlt héten negyvenet dolgoztam, tekintve, hogy új vagyok és még sokat kell tanulnom. Hát, az első nap meglehetősen uncsi volt, alig esett be valaki, de az összes többin nagy volt a nyüzsgés. Köszönhető ez annak, hogy itt most vannak a bálok a végzős középiskolásoknak, és itt nem vesznek öltönyt, hanem bérelnek! méghozzá szmokingot!, szépen mellénnyel, nyakkendővel, sőt CSOKORNYAKKENDŐVEL, ami szerintem nagyon gusztustalan. Kapnak hozzá inget, mandzsettagombot, és ha kell cipőt is. Röpke 150 euroért egy estére. És ha nem hozzák vissza másnap délig, akkor 20 euro a bünti.  Ja és a csajoknak vinniük kell csokikát meg virágot, ami még plusz 30 eurot rádob. Szóval anyuéknak fel kell ám kötni a gatyát, ha trendi gyereket akarnak. És akkor képzelhetitek, mi vár a lányos szülőkre!  Hajköltemények, műköröm, fullsmink, estélyi ruha, pipőke szóval nem hiszem, hogy 300 euro alatt megússzák szegények. Nagyon gáz, tisztára a Grease-ben éreztem magam.:) Ezen kívül, tekintve, hogy itt nincs szép, nyári, napsütéses idő negyven fokokkal, az emberek az év összes hónapjában, azoknak bármely napján házasodnak. Itt nem várnak szombatig, hogy mindenki ráérjen. Ha látni akarod őket életük legfontosabb napján, akkor vegyél ki szabit! Ez van. Ja, és hát az túl snassz, hogy csak úgy tartsunk egy szimpla lagzit valahol valamelyik étteremben, menjünk és béreljünk ki egy kastélyt, valahol a tengerparton. A rongyrázás megy ezerrel, közben meg némelyik úgy néz ki, mikor bejön felpróbálni az esküvői öltönyét/ szmokingját, mint egy koszos építőmunkás, és két értelmes mondatot nem tud kinyögni. Nem tudja, meddig kell érni a nadrágszárnak, mi az a mandzsettagomb és hogy kell nyakkendőt kötni. Némelyik meg is mondja, hogy rajta még sosem volt ilyen ruha. És akkor a csajokról még nem beszéltem. Akkora teheneket vesznek itt el, olyan házisárkány természettel, hogy mindig megörülök, nekem is van még esélyem.:) Ja, és hát persze nem csak a vőlegénynek bérelnek teljes menetfelszerelést, hanem az összes haverjának is. Szóval esetenként 4-10 szmokingot rendelnek, darabja olyan 150 euro, szóval ha itt nősülésre adja valaki a fejét, az egy életre eladósodik már a ruhabérlésnél. De hát ők ezt szeretik. Hogy én mit csinálok? Lemérem a derekukat, a lábuk hosszát (szigorúan a lábuk külső oldalán), adok rájuk kabátot, aztán ha minden jól áll, ezeket beviszem a számítógépbe, majd elveszem az előleget. Amikor jönnek érte, kiadom nekik a rucit, de szigorúan felpróbáltatjuk, hogy minden klappol-e, megjegyzem, még egyszer sem volt olyan, hogy a központból azt küldték volna pontosan, amit rendeltünk, szóval rendszerint kicserélünk néhány hozzávalót, aztán elvesszük a fennmaradó összeget, majd következő nap mikor visszahozzák a cuccot, leellenőrizzük, hogy minden rendben van-e a ruhával, mindent visszahoztak-e, mert kimondottan a középiskolásokra jellemző, hogy a nagy forgatagban elhagyják a zakót, aztán vagy anélkül hozzák vissza, vagy úgy gondolják, hogy csatolják apu egy felesleges zakóját, darab-darab, és az úgy jó. De sajna nem, és minden elhagyott zakó további 150 euroba kerül apuéknak. Evvan. Kb ebből áll egy nap. De amikor beáramlik egy komplett násznép az azért nem olyan egyszerű. Ja, ezek mellett telefonon is adunk felvilágosítást, szóval eléggé kiakadtam a második nap végére. És hogy hogy boldogulok az angollal? Hát....14 éve tanulok angolul, két éve van angol tanári diplomám, éltem Londonban, az elmúlt 6-7 évben napi szinten használtam a nyelvet, nem is a legalacsonyabb szinten, számos embert készítettem fel középfokú nyelvvizsgára, üzleti angolt is nyomattam, DE! még most is tudnak olyat mondani, úgy beszélni, hogy fogalmam sincs mit akarnak. Csak annyit, hogy az ing szó, ami angolul "shirt" ejtsd: sört, az itt sort. Először nem értettem, milyen rövidnadrágról beszélnek. Szóval én nem akarok megbántani senkit, de szeretném én látni, hogy azok az emberek, akik elvégeznek egy "100 óra alatt folyékonyan angolul" tanfolyamot, meg felkészülnek 6 hét alatt 0-ról középfokra, mit kezdenének itt magukkal.
A munkatársaim egyébként nagyon segítőkészek, csak néha elfelejtik, hogy nem helyi vagyok, és elkezdenek szlenget beszélni, akkor meg csak pislogok nagyokat. De tényleg kedvesek. A manager Margaret, egy harminc éves csaj, férjezett, de munkamániás, szóval nem tudom meddig tart a házasság. Aztán korban jövök én, majd Brian, a maga 20 évével. De ő van itt legrégebb óta, kb másfél éve, és nagyon profi, szóval tőle tényleg sokat lehet tanulni. Ezen kívül van még a Rory, egy kb 18 éves taknyos, és Jenny, aki szintén annyi lehet, és még tanul főiskolán. Ők ketten vannak hétvégén. Ennyi. A munkahely amúgy 7 perc séta tőlünk, és van egy 20 perces uzsi szünetem, meg egy egyórás ebéd. szóval olyankor hazajövök kahálni, és általában bevásárolni is van idő. De nagyon laza a főnök, szóval nem kell megkérdezni, hogy elmehetek-e pisilni. Hát, dióhéjban ennyi. Mondjuk elég nagy dió lehet benne!:) Na szép elkövetkezendő hetet mindenkinek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://swordsexpress.blog.hu/api/trackback/id/tr24722074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása